P O V

A Rush of Blood to The Head

شبانه ها

Posted by ali1860 on December 14, 2009

می دانید که بحث انگیزترین پستی که در اینجا نوشتم کدام بوده است؟ سال گذشته همزمان با انتشار زیرزمینی آلبوم بوی گندم (اجرای مجدد قطعات زنده یاد واروژان) با صدای حامی مطلبی انتقادی نوشتم. خلاصه از آن روز به بعد هفته ای چند ایمیل در راستای مشت محکم هواداران به هر گونه انتقادی از آقای حامی دریافت نمودم، نمی دانم گیر کار کجا بوده است که با اینکه بارها در آن پست اشاره داشتم به اینکه خود از دوستداران صدای حامی هستم و بر یگانگی او در عرصه موسیقی پاپ فاخر اذعان داشتم ولی ملت غیور همیشه در صحنه هیچ توجهی به آن بخشها از خود نشان نداند. بگذریم.  جای همه دوستان خالی، شنبه شب در سالن اصلی مجموعه اریکه ایرانیان، با ارکستری جمع و جور، حامی برایمان خواند. مثل همیشه و در حد انتظار. با اینکه دو سانس متوالی اجرا داشت اما همچنان در پاسی از شب اثری از خستگی در صدایش به گوش نمی رسید. علیرغم قیمت بالای بلیطها، کلیه بلیطهای هر دو سانس در همان روز اول پخش خبر کنسرت در اینترنت به فروش رفت. با توجه به عدم صدور مجوز کارهای آلبوم جدید، کلیه قطعات از آثار قبلی انتخاب و تنظیم شده بودند.  نمی دانم سلیقه شما چیست ولی خود من عاشق قطعاتی هستم که حامی بعضا در کنسرتها به تنهایی و بدون همراهی ارکستر اجرا می کند، همچنین قطعات لیلای من کو، دلم گرفت، خداحافظ، فقط نگاه می کنم و ….. اما نکته جالبی که این بار به چشم می خورد این بود که با اینکه حامی از سلیقه مخاطبان خود آگاه است و میداند که تنها هواداران پروپاقرص وی (به جز چند استثنا کوچک) در این مجالس حضور دارند اما هر بار 2-3 قطعه اجرایی خود را علیرغم کمبود زمان به قطعات تند و شاد (از نوع نچسبش) اختصاص می دهد، و جالب تر اینکه قبل از اجرای آنها به جمعیت خاطرنشان می ساخت که از سلیقه آنها با خبر است و می داند که از این قطعات خوششان نمی آید و به علاوه خود وی نیز دوست ندارد این قطعات را اجرا کند!…. حال پیدا کنید پرتقال فروش را، البته حدس من این است که این قطعات در حکم استراحت برای حنجره وی می باشند.

—————————————————-

خبر دیگر اینکه دیشب به اتفاق همسر گرامی از دیدن مجموعه آبان گان هدیه تهرانی که از آب گرفته بود کلی مشعوف شده و به شدت هوس دوربین با لنز حرفه ای نمودیم. اگر در همان حوالی بودید حتما سری به خانه هنرمندان بزنید شاید دیگر تکرار نشود.


7 Responses to “شبانه ها”

  1. وای یادش بخیر صدای حامی رو اولین بار تو آلبوم قبلیه عشق حمید غلامعلی شنیدم چقدر صداش بهم چسبید یادمه اون دوتا آهنگش رو توی فیلم خونده بود بعد خودش آلبوم داد تا آلبوم نیمه رویاش که محشر بود چقدر آهنگ لیلای من کو؟ رو گوش میدادم هی گوش میکردم باز تکرار میکردم چقدر باآهنگاش خاطره دارم اما اخلاق عجیب خود حامی آدمو کلافه میکنه! آلبوم آخرش هم دیوونه آهنگ خداحافظش هستم. خلاصه ما که خبردار نشدیم اما کنسرت گوارای وجودتان علی آقا

  2. ضحی said

    ببین اگه دوربین با لنز حرفه ای گرفتین تو رو خدا به منم بدیم لااقل یه دونه عکس بگیرم آرزو به دل از دنیا نرم…:(((

  3. من او said

    سلام ممنون از مطلب خوبتان در خصوص تولد سارا. به وبلاگ من او هم سری بزنید و مطلب اصلی رو هم بخونید[لبخند]

  4. سلام. مطلب جالب و با محتوایی بود. به باغچه کوچک ما هم سر بزن

  5. سلام علی. حسابی خوش می گذرونی پسر! ما قشر آسیب پذیر به این امکانات دسترسی نداریم. فعلا اینجا مردم با آهنگ های راه شب محشورند. با شعر “تبت یدا ..” به روزم. سر بزن.

  6. سلام علی.
    از اینکه به وبلاگ سر زدی ممنون. راستی اون مطلب ” تغییر” رو که نظر دادی من ننوشتم. پست داووده. فردا مولف میره ارشاد ازم شکایت میکنه ها. پست اخیر “تبت یدا..” کار منه.

  7. صبا said

    ممنونم از لطفتون.
    به همسرتون خیلی سلام برسونید.

Leave a Reply

 
