P O V

A Rush of Blood to The Head

در باب حکمت زندگی

Posted by ali1860 on November 17, 2009

تو روزهایی که یه کم داشتم به لایف استایل خودم شک می کردم، شک که نه، یعنی داشتم یخورده از دیدگاه انتقادی بهش نگاه می کردم، یعنی با دیدن آدمهایی که از صبح تا شب جون می کنن که پول پارو کنند و در قبالش به راحتی از کنار خیلی چیزها میگذرن و خیلی به درون خودشون اهمیت نمیدن، به این فکر افتادم نکنه شاید اونها یه چیز دیگه ای تو این دنیا دیدن که اینجوری قید ذات و شخصیت و علم و هنر و فرهنگ و کلا لذتهای قشنگ زندگی رو زدن و سرشونو به شهرت و ماشین فلان مدل زیر پاشون گرم کردن. نه، منظورم این نیست که پول بده، ناسلامتی ما هم آدمیم! پول خوبه، اصلا واسه همین لذایذی هم که اسم بردم باید یه مقدار قابل توجهی پول تو جیب مبارک باشه، بحث من اینه که اگه الان به اکثریت اون آدمهایی که مد نظر من هستن پول بدیم بازم سراغ این لذایذ ذهنی نمی رن، اصلا براشون تعریف شده نیست، پولو میزنن به جیبشونو می رن سراغ از پول پول ساختن.

خلاصه تو این گیر و دار بودیم که عبد باز هم یکی از اون آس هاش رو رو کرد. یه کتاب داد که شبها دلم نمیاد بیشتر از دو صفحه ش رو بخونم، چون می ترسم تموم بشه، با همون دو صفحه لاس می زنم. در باب حکمت زندگی، کتابیست از آرتور شوپنهاور، یه فیلسوف دوست داشتنی که متاسفانه تا همین دو سه روز پیش خیلی نمی شناختمش. نثر روان و ساده کتاب و ترجمه خوب و دلچسبش و از همه مهمتر دو دو تا چارتای محشر نویسنده در زمینه زندگی، لذایذ ذهنی و مفهوم سعادت همه  و همه باعث شده که من تنبل بازم بیام اینجا و بنویسم.

6 Responses to “در باب حکمت زندگی”

  1. mahdi k. said

    salam ali joon
    moddatha bood ke nemiomadam net
    be khatere inke dastresi nadashtam
    vali hala mesle inke ozaaa roooberah shode
    hala ham avvalin jaaee ke oomadam POV bood
    va khoshhalam ke hanoozam minevisi va mikhooni
    be ebarate djge, hanooz hasti!
    manam mikham dobare bargardam va gard o khaki ro ke neshaste rooye tarlaan, betekoonam. nazzari dari?

  2. صنم said

    سلام دوست عزيز.
    يه لينک جديد گذاشتم تو پيوندهام که برا هر کسي با هر سليقه اي مي تونه آرامش بخش باشه.
    مي توني هر روز يه زائر باشي.
    مي توني هر روز به آقا سلام بدي و بري زيارت و از حاجاتت بگي و برا ظهور دعا کني.
    التماس دعا و زيارت قبول.

    هـر سـحر آفتاب من مولاست
    همه شب ها شهاب من مولاست

    به خراسان كه جز كويرى نيست
    عـلـت انـتـساب من مولاست

    سـينه ام دست رد زعالم خورد
    آن كـه داده جواب من مولاست

    از هـر آن چه به عمر دل بستم
    بـهـتـرين انتخاب من مولاست

    ورشـكستم به دور از اين درگاه
    چـون تـمام حساب من مولاست

  3. salam ali joon.
    khubi?
    yeki yeki moarefi kon baradar.kodomo aval bekhunam, bahare 63 ya dar babae hekmate zendegi.
    upam.ba “nazarieye nesbiate khosusi”, 2 shere kheili koutah.

  4. مسعود said

    خوشحالم که هستید دوباره… در باب حکمت زندگی شوپنهاور هم که عالی است و خواندنی

  5. صبا said

    salam.
    Agar hanuz ham khoondan in ketab ro tosiyeh mikonid, mamnun misham esme entesharatesh ro qeid konid.

  6. پ.ح said

    داشتم دنبال مطلبی راجع به کتاب شوپنهاور میگشتم که اینجارو پیدا کردم

    حتما میخونمش

Leave a Reply

 
