P O V

A Rush of Blood to The Head

هاله، جان لنون، باب دیلان

Posted by ali1860 on July 16, 2008

موسیقی گوش می کنیم

 

 

بعد از مدتها، آلبوم هاله رو لا به لای سی دی ها پیدا کردم. فریاد هاله را دوست دارم، از جیغ گیتارش خوشم می آید. عاشق لهجه امریکائیش هستم در هنگام خواندن یار مرا غار مرا.

 

رگبار قمیشی را یکی دوبار کامل گوش کردم. خودش یه پست جداگانه می طلبد. چند جای خوب دارد و چند جای تکراری.

 

فیلم میبینیم: 400 ضربه تروفو، من اینجا نیستم ، کشتن جان لنون.

 

 

I’m Not There، یک کار گروهی برای نمایش منش معروفترین خواننده فولکلور امریکاست، باب دیلان بزرگ. شش بازیگر هالیوود، ازجمله  ریچارد گر، هیت لجر مرحوم، کریستین بل و حتی خانم کیت بلانشت تلاش کردند در این فیلم هر کدام با اسامی مختلف و شخصیتهای متفاوت گوشه هایی از شخصیت باب دیلان را به نمایش بگذارند. فارغ از قضاوت در مورد خوبی یا بدی فیلم، مهمترین نکته جالب فیلم برای من -که تا بحال در سایر فیلمهای مربوط به زندگی چهره های معروف ندیده بودم-  همین بحث عدم وجود شخصیت اصلی داستان در متن فیلم بود. یعنی این شش نفر آدمهای مختلفی هستند در داستانهای متفاوت که شخصیت پردازی هر کدام از آنها بر اساس بخشی از خلقیات باب دیلان شکل گرفته. البته اونچیزی که اسم این فیلم رو در جشنواره ها سر زبونها انداخت بازی خانم کیت بلانشت در نقش یکی ازاین شخصیتها است که شبیه ترین فرد به دیلان بود(عکس اول از راست-بالا). 

 

 

The Killing of John Lennon فیلمی ساخته شده بر اساس اعترافات و خاطرات دیوید مارک چپمن ، قاتل خل و چل جان لنون. در طول فیلم بارها کلمه احمق از زبانم خارج شد. احمقها همه جهان را فرا گرفته اند. چپمن تحت تأثیر ناطور دشت مجذوب شخصیت هولدن کالفیلد شده بود و دوست داشت هولدن زمانه شود. مهمترین جمله چپمن این بود: «من کسی نبودم تا زمانیکه یکی از معروفترین آدمهای روی زمین را نابود کردم.» همین

 

400 Blows: یکی از مطرح ترین فیلمهای تاریخ سینما. آدم لذت می برد از آنهمه شعور کارگردان در با شعور فرض کردن مخاطب، در استفاده از زمان و تصویر، در بازی گرفتن. واقعاً نمی دانم چرا اهالی سینمای ما که خودشان این فیلمها را دهها دفعه دیده اند باز هم اینگونه فیلم می سازند؟ لوس، کشدار، مدل معلم پرورشی ها

Leave a Reply

 
