P O V

A Rush of Blood to The Head

حميد حامي

Posted by ali1860 on June 27, 2008

 

   «..حتما آدم بايد لياقت موفقيت را داشته باشد. اين همه خواننده كه برای آقای «بيات» خواندند، الان كجا هستند؟! كدامشان ماندند؟ برای من كارهای معروف بعد از انقلاب ايشان را نام ببريد. كدامشان به اندازه «دلم گرفت» گل كرد؟ من از خودم تعريف نمی‌كنم اما، من هم زحمت كشيده‌ام….» اين پاسخ حامي است در جواب سؤال ليلي نيكونظر در مورد تيم خوانندگاني كه دور و بر بابك بيات رشد كردند.

 

   كساني كه صداي حامي را بر روي صحنه شنيده‌اند اذعان دارند كه او در حال حاضر بهترين خواننده ايران است. محشر است. اما به قول خود حامي آدم بايد لياقت موفقيت و استعدادهايش را داشته باشد. حامي دچار يك سري بحث و جدلهاي بیهوده شده است و توهم شهرت او را در بر گرفته. او گول يك سري علاقه‌مندان ترانه را مي‌خورد كه هر از چندي در مجامع فرهنگي نظير خانه ترانه دور هم جمع مي‌شوند. حامي خود ميداند كه اگر گوشه خيابان بايستد چند نفر او را خوهند شناخت و حتي چند نفر نام وي را شنيده‌اند. پس هنوز راه زيادي تا شهرت مانده است.

   اينكه حامي اينگونه به در و ديوار مي‌كوبد كه حق خود را از جامعه بگيرد علت دارد. به قول خودش بيش از 130 ترانه اجرا كرده است و 12 سال سابقه حرفه‌اي دارد ولي هنوز از زير نام بابك بيات بيرون نيامده است، هنوز به شهرت اصفهاني و عصار نرسيده است. اين مشكل از خود حاميست. خواننده‌اي كه 130 آهنگ اجرا كرده و فقط 2 آلبوم بيرون داده است يك جاي كارش مي‌لنگد. هيچ خواننده‌اي در جهان بدون آلبوم دادن پيشرفتي نمي‌كند. حامي نمي‌تواند ادعا كند كه هيچ حامي‌اي ندارد. بخش وسيعي از اين كارنامه حامي را آهنگهاي سفارشي و مناسبتي تشكيل داده‌اند كه در استوديوهاي صدا و سيما با بهترين امكانات به ضبط رسيده است و حضور پر رنگي هم در تمام برنامه‌هاي مناسبتي و غير مناسبتي صدا و سيما دارد. از كسي كه ادعا دارد خودش روي پاي خودش ايستاده بعيد است اينگونه نق نق كردنها و بحثهاي مسخره‌اي همچون حميد حامي يا حامي شريف! نمي‌دانم حامي با كداميك از رقبايش اختلاف دارد. اما به نظر من شنونده موسيقي پاپ فاخر،  ماني رهنما همچنان راه خودش را به خوبي ادامه مي دهد اگرچه ضعفهايي دارد ولي حداقل  نق نمي‌زند. نيما مسيحا هم همچنان طرفداران خود را دارد و ترانه فيلم دستهاي آلوده دست كمي از دلم گرفت ندارد.

هنرمندان بزرگ ما هرگز پشت سر اساتيدشان اينگونه صفحه نمي‌گذارند كه مثلاً: بابك بيات كارهايي كه دوست داشتم به من نداد و داد به بقيه نورچشميها. داريوش پس از سي و اندي سال شهرت وقتي سر ترانه صفر با اردلان اختلاف پيدا كرد و تا به امروز 8 سال است كه اين ترانه سرنوشت ساز را اجباراً در آرشيو نگه داشته يك كلام پشت سر اردلان حرف نزد و به اين بسنده كرد كه اردلان به دليل زندگي در اروپا تصوير شفافي از مناسبات كمپانيهاي لس آنجلسي در ذهن ندارد، همين.  يا اينكه جناب حامي مي‌گويد كدام كار هنرمندان همكار بيات بعد از انقلاب مثل كارهاي من گل كرد؟ بايد از حامي پرسيد مگر داريوش و ابي چند كار از بابك بيات بعد از انقلاب در كارنامه خود دارند و اگر داشته باشند هم مگر در ايران و در كنار آهنگساز بوده‌اند كه بتوان اثر فوق العاده اي را از آنها انتظار داشت؟ مگر اين امكان را داشتند كه شب تا صبح در كنار بيات بخوانند و صبح در زير پيانو بيات به خواب شيرين بروند؟ 

   خلاصه آنكه حامي بايد سر به كار خود داشته باشد و با انتخاب بهتر ترانه ها، كمتر كردن كارهاي سفارشي، نوآوري، دادن آلبوم، راه خود را ادامه دهد. الان وقت بيرون دادن زير ميزي آلبوم بوي گندم نبود. تاريخ انتشار اين اثر گذشته بود. بوي ماندگي ميداد. اين آلبوم براي همان زمانيست كه خوانندگان اصلي آنها در دوره افت و خاموشي بودند و شنيدن اين اجراها حس نوستالژيكي را در شنونده بيدار مي‌كرد اما شنونده امروزي كه داريوش و ابي و گوگوش را در سالهاي اخير دوباره برفراز موسيقي پاپ ايران ديده است اين اجراها را (هرچقدر هم كه خوب اجرا شده باشند) پس مي‌زند. اين چه داستان عجیبیست كه حامي به خورد من خواننده مصاحبه مي‌دهد، كدام تهيه كننده‌ي عاقلي ميايد آلبوم را عمداً روي وب پخش كند؟ دست به دامن اين شگردهاي تبليغاتي و پوپوليستي شدن در اين مرحله بسيار اسفناك است و نشان از استيصال اين خواننده دارد. برگزاري يك كنسرت خوب با اركستر بزرگ و سپس انتشار يك دي وي دي ويژه از اين كنسرت شايد بتواند راه حل جايگزين مناسبي براي نجات حامي از اين غربت باشد.  

       

38 Responses to “حميد حامي”

  1. dozdaki said

    كاش ازش درباره جريان سرطان گرفتنش و اوين رفتنش هم مي پرسيد.😀 و اينكه چه كس يا كساني باعث شدند در اولين سالگرد درگذشت بابك بيات هيچ كنسرتي برگزار نشود

  2. من هم از حرف هاي حامي درباره بابك بيات تعجب كردم، حامي بهترين آهنگاش با بيات بوده واصلن با اون آهنگها گل كرد، اگه اينطور نيست پس چرا هر وقت به برنامه اي دعوت ميشه آهنگاش رو از آلبوم دونيمه رويا انتخاب ميكنه؟ درضمن اگه درمورد اون تصادفش و به كما رفتنش هم سوال ميشد خوب ميشد كه حقيقت داشته يا نه

  3. aida said

    آقا شما مثکه تازه اومدی رو خط یا یادت رفته بقیه راجع به استاد چی میگفتن ، اصلاً چرا باید وقتی عصر گوگوش و داریوش و راستین و سپیده خانومه نویسنده بلاگ وقتی میشنوه حامی مصاحبه کرده داغ کنه و دادبزنه کجاست ، قطعاً ربطی به تیم سرویس موسیقی کارگزاران نداشته چون هیچوقت بازش نکردی بخونیش ، تا حالا هم یه مصاحبه از حامی و رهنما و مسیحا و استاد بیات نخوندی چرا ایندفه یهوهوس کردی یدفه رگ بابک بیاتیت ذوق ذوق کرد ؟ جز این نیست که بعد شنیدن آلبوم های جدید از اونور آب هنوز یه چیزی ته دلت هست که صدای نق نق میشنوه دنبال بهونه بودی که طرف رو به قول خودت بشوری بزاری کنار ؟یعنی دنیای داریوشیت انقد حقیره که برای نشون دادن اخلاق حرفه ایشون به جواب یه بابای کم هوشی به خبرنگار باهوشی رو بیاری خواننده ای که تو خیابون چهارنفر بیشترنمیشناسنش و طرفداراشم در حد یه سالن کوچولو هستن و در حال استیصاله و بعد یه دروغ بزرگ هم بچسبونی که کارای سفارشیش دائم از تلوزیون پخش میشه (کدوم کانال ،بگو ما هم فیض ببریم! احتمالاً صدای حامی رو با اخشابی ،اصفهانی ،لهراسبی و اخیراً با مسیحا اشتباه نگرفتی جناب؟) راستی وولوم رفت بالا یاد کهنگی افتادی؟

  4. aida said

    معنی گل کردن رو نگرفتی چیه ، مخاطبش شما نبودی که اگه بخوای بین پروانگی و دلم گرفت و…فرق زیادی بزاری یه جای کارت ایراد داره منظور از گل کردن اینه که یه قشر وسیعی از کسایی که خالتور گوش میدن و اصلاً شاید یکبار هم بابک بیات نشستن گوش بدن یاتو مد این جور آهنگا نیستن تو آرشیو شون این ترانه رو دارن ویه جورایی دوسش دارن ،میتونی بری سرچ کنی ببینی چند نسخه از این ترانه تو وب هست و این قضیه واسه منم عجیبه و حتی واسه اون تهیه کننده رادیو که می گفت از صبح تا شب درخواست این آهنگ هست و …اینکه پروانگی سی دی نشد هم نمیتونه علت درستی باشه و اینکه نمی تونیم فکر کنیم اون یارو که اونور دنیاست به رادیو پیام دسترسی داره ….
    اینکه بیای تی وی بعد بفهمی کانال دیگه گلزار ، فروتن و بنیامین آورده ، اینکه برنامه ویژه معرفی خواننده ها که ویژه حامی بوده باید عصر سیزده بدر پخش شه ، اینکه مصاحبه هات یا صبح زود پخش شه یا همزمان با برنامه های نقطه چین ، باغ مظفر ، اینکه آقای رشید پور تو یه اقدام بامزه کنسرتای مستقیم خواننده ها تو اریکه ایرانیان رو پخش میکنه وکنسرتای خواجه امیری ، اصفهانی ، لهراسبی ، مسیحا و…همه پخش میشن نوبت به حامی که میرسه یه ترانه که میخونه مردم هورا میکشن پخش مستقیم قطع میشه وبرنامه تموم میشه اینا نق زدن هم داره ، اینکه حامی اجازه نمیده کلیپاش از شبکه آرپناهی پخش شه درحالیکه مال امثالش دائم پخش میشد ، اینکه کلیپای خوش آبو رنگ گل مینا و بازیگر رو از آلبومش حذف میکنه و ترجیح میده کلیپی مثل خداحافظ ازش منتشر شه اینا نشون میده که حامی دنبال شهرته؟،واسه حامی کاری داره یه ویدئو کم خرج پرزرق و برق بسازه بده شبکه های ماهواره ای یا آیوا تا مشهور شه .
    حامی حتی نتونست کار پر خرج سمفونی ایثار رو دوباره منتشر کنه ،(جالبه صدا و سیما علاقه ای به پخش با کلام این کا روحتی سمفونی پیامبر هم نداره ) حتی نتونست اجازه پخش چهارترانه ای که جلوی خاتمی تو جشن چلچراغ خونده بود رو تو سی دی بگیره (دیدی چه بامزه حذف شده بود؟) ، بعد حرف دی وی دی می زنی؟
    به نظرت کسی که انقد وسواس خرکی داره (دیگه تو این دنیای ماهواره ای اینجور وسواسی بودن ارزش نداره ) میتونسته هرسال آلبوم بزن برویی منتشرکنه تا خودش رو به بقیه بشناسونه ؟ ،تو رفتی تحقیق کنی ببینی کسایی که ازشون اسم بردی هرکدوم با چه سرمایه ای اومدن تو موسیقی ؟ هیچی نباشه تونستن دهن تهیه کننده رو ببندن کاراولشون نرمال تو سطح شهر پخش شه .
    بذار نق بزنه ، بذار زیرمیزی کاربده ، حالا شاید یه نفرم شده به خاطر اینکار هوس کنه بره آهنگای قدیمی گوش بده ، مگه قبلاً چندسال پیش اومدن کارای گوگوش رو بازخونی کردن یه بابایی نرفت دنبال خرید کارای گوگوش و تازه اون موقع عاشق صدای گوگوش نشد؟، یا وقتی کسی مثل مایکل ورمیداره آهنگ اجازه رو می خونه بعضیا تازه نفهمیدن که این آهنگه داریوشه و دنبال این آهنگ نگشتن؟ ( اون آدمو تو ندیدی؟)یا قضیه آهنگه ماهی… که شنیدنش پارسال و بهت نشنیدن نسخه اولیش تو اینهمه سال واسه همه همیشه میمونه ، بازخوبه ترانه هارو با جهارتا کیبورد بازخونی نکرده اونوقت چی میشد (البته از نظر شما صدای کیبورد و سینتی سایزر تازه تر و جذاب تر از ویولون و گیتاره ) بذار نق بزنه و گله کنه ، دزدی و بی اخلاقی و بی منطق بودنش میمونه واسه خودش لذتش برای دیگران ….نکنه دلت براش میسوزه؟

  5. peyman said

    حامی : ببینید، الان هر کس که به من می‌رسد می‌گوید تو هر چه داری از «بابک بیات» داری. اصلا اینجوری نیست. من و آقای «بیات»، پنج ترانه بیشتر با هم کار نکرده‌ایم،آقای «بیات» ترانه‌هایی كه من خواستم را به من ندادند؛ دادند به آن خواننده‌هایی كه به آنها نزدیك‌تر بودند. تازه، بعضی از آهنگ‌های «دو نیمه رویا» را دوست نداشتم و به اجبار خواندم، این اذیت‌ها را من تحمل كرده‌ام، گریه كرده‌ام، زحمت كشیده‌ام، بی‌خوابی كشیده‌ام، یك مشكل دیگری هم كه هست، این است كه مردم فكر می‌كنند؛ یك خواننده باید حتما یك استاد داشته باشد ،من روی پاهای خودم ایستاده‌ام

    بابک صحرایی : مصاحبه ی ذکر شده در دفتر من انجام شد و از تمام صحبت های حامی اطلاع دارم. همانقدر که استاد بیات در پیشرفت حامی نقش داشت ، حامی هم در موفقیت آهنگهای دونیمه رویا که موفقیت استاد بود ، نقش داشت.

    مقصر خودتی ، این سخاوتِ بی دلیل ِ تو بود که یک مشت پاپتی ِ نمک نشناس رو به جاهایی برد که حتی خودِ تو رو انکار کردن ، همیشه دلم از این کارات پر بوده همیشه برای کودکِ درونت گریه کردم ولی اینبار دیگه کاسه ی صبرم لبریز شده ، ایکاش خدا به جای اینهمه هنر ِ ناب یه کمم شناختن ِ خوب و بد و بهت یاد می داد ، آخه آدم چندبار باید از یه سوراخ گزیده بشه اینهمه کس و ناکس ازت بالا رفتن و پشت سرت بد گفتن ولی تو یا چیزی نگفتی یا ازشون تعریف کردی ، همینایی که الان با رفتنت زبونشون باز شده و دیگه به طور مستقیم و غیر مستقیم دارن نقش تو رو انکار می کنن حتماً یادشون رفته که برای خوندن یه اثر از تو حاضر بودن هر کاری بکنن، یکی تهدیدت کرد ، اون یکی که طفلی محق بود قهر کرد و رفت پشت سرشم نگاه نکرد چون همه ی آینده ی هنریش و همین یه کار ِ تو تضمین می کرد ، همین آقای حامی که اصلاً این وسط کاره ای نبود برای خوندن اینکار مثل … منتظر ِ موقعیت بود، میرفت واسه ی خودش ساعتها این کارو تمرین میکرد شاید بتونه از مهربونیت سوء استفاده کنه و کار و بخونه ، تجربه ی شهرام رهنما برات بس نبود که بازم به اینهمه جوونکِ بی چشم و رو بها دادی . این فرق مرام ِ روزگارِ دیروز با امروزِ که امثال ِ داریوش و ابی با وجودِ تأثیراتِ دوری و بد حسابیاشون ولی با سی و چند سال پیشینه هنری نام بزرگ مردِ تاریخ ِ موسیقی ایران رو با احترام به زبون میارن و همیشه و همیشه موفقیت و جایگاه رفیع امروزشون و مدیون تو می دونن. ده دوازده سال پیش از موزیسین های قابلی نام بردی که الفبای موسیقی را از تو یاد گرفته بودند اما حالا که کسی شده بودند اسم بابک بیات هم برایشان عجیب و غریب بود ، اونموقع ها نه حمیدِ حامی وجود داشت نه بابک صحرایی و نه شهرام رهنما به اسم جدیدش عادت کرده بود ولی تو بازم کار ِ خودت و کردی و هیچ وقت نفهمیدی که دیگه خدا برای تو هیچ هدیه ای شبیهِ ایرج نداره، نفهمیدی که جوونکای امروزی نمی تونن برای تو مثل علی سهراب باشن ، یا شایدم می دونستی و نخواستی باور کنی آره نخواستی باور کنی که چقدر تنهایی ، به خاطر همین ترکِ دنیا و آدماش و انتخاب کردی ، دیگه تو اون دنیا کسی از مهربونیات سوء استفاده نمی کنه ، دیگه خدا نمی زاره کسی انکارت کنه.

    جناب صحرایی با تمام آهنگسازان بزرگ دنیا هم که کار کنی ترانه هات چند ماه بیشتر عمر نمی کنن این آثار بیات بود که ماندگاری هنر را به ترانه هایت تزریق می کرد ، خودتم خوب می دونی که استاد بیات این اواخر برای امرار معاش مجبور بود که روی ترانه های امثال ِ تو ، طغرل ، آزیتا قاسمی ، مریم اسدی و … کار کنه ترانه هایی که در شأن ِ پیشینه ی بیات نبودند و تو همیشه از آدمایی مثل بیات و دیگران برای معروفیت و تو چشم بودن استفاده کردی و حتی امروز که نیست از میراثش بهره می بری و بد گویی ها را هم تأیید می کنی ، تو را امروز از پیروان ِ راستین ِ شیطان می بینم، از عدالت الهی بترس.

    جناب حامی با تمام آهنگسازان بزرگ دنیا هم که کار کنی آثارت چند ماه بیشتر عمر نمی کنن این آثار بیات بود که ماندگاری هنر را به صدایت تزریق می کرد خودتم خوب می دونی که استاد بیات این اواخر برای امرار معاش مجبور بود که روی صداهایی مثل تو ، نیما ، مانی ، مهرداد و فرجام کار کنه پس هیچ وقت خودت و با داریوش و ابی همتراز ندون. بابک بیات با هر اخلاقی که داشت حتی اگر هر چقدم بد و نا پسند ولی بهترین نوَردِبوم برای تو و امثال تویی بود که کار کردن با اون و حتی تو آرزوهاتونم نمی دیدین ، تو یه موجودِ قدر نشناس هستی که برای بیرون اومدن از زیر بار نام سنگین ِ بابک بیات به هر حربه ای متوصل شدی حتی بدگویی از این بزرگ مرد. از عدالت الهی بترس.

    اگر سردمداران موسیقی ِ پاپ نبودند بابک صحرایی ِ ترانه سرا و حمید حامی ِ خواننده هم وجود نداشتند که از سبک و سیاقشان نهایت بهره را ببرند، پس شما که هیچ بزرگ تر از شما هم نمی توانند از زیر سنگینی نام امثال ِ بیات و جنتی عطایی رهایی یابند.

    این صحبت ها و دردلا رو گفتم به امید اینکه خودتون و به جای سایه ی حمایتِ نام ِ بابک بیات، از بند و اسارتِ این دنیای بی ارزش نجات بدید.

    • صحرا said

      حامی عزیزم . موفقیت شما به خاطره آقایه بیات نیست . صدایه فوق العاده شماست که شمارو از همه خوانندهایه ایران جدا می کنه و تا اونجا که می دونم همه بزرگایه موسیقی شما رو تحسین می کنند . منتظره کنسرته شما هستم و این یکی از آرزوهایه من و دوستانمه در عرصه موسیقی

  6. آرشیو said

    کنسرت حامی بعد از 10 سال ،باز هم لغو شد ! تو روزگاری که ناخواننده ها حمایت می شن و خیلی راحت کنسرت برگزار می کنن و نابازیگرا تو سینما پول پارو می کنن بایدم این حامی … بزنه
    در مورد شاگردای استاد بیات با اخلاق ترین و کم حاشیه ترینشون نیما مسیحا بوده و البته در همه این سالها (هفت سال ) با استاد بیات قهر بوده و باز خوبه این وسط جناب صحرایی بوده که اینا رو با هم آشتی بده ، علت قهر هم که ماجرای ترانه آسیمه سره که علت تعویض خواننده رو و اتفاقاتی که لحظه به لحظه افتاد رو آقای اکبرآزاد تو مصاحبه با رادیو پیام سال گذشته توضیح دادن ، این مصاحبه هم برخلاف سایر مصاحبه ها معلوم نیست چرا در نت قرار نگرفت . به هرحال در اینکه تصمیم گیرنده نهایی در انتخاب ملودی و خواننده با استاد بیاته (حتی اگر اشتباهی صورت گرفته که وقتی استاد میگه خودشم از این قضیه ناراحته حتی اگر بعضی از ملودی های نازنین استاد که به نظر میرسه مورد نظر حامی هم بوده باید به آرشیو بره و بی کلامش بهتر از با کلامش باشه) و کسی حق نداره ترانه ای رو به استاد تحمیل کنه شکی نیست . ولی درمورد ترانه آسیمه سربا اینکه انتخاب نهایی استاد کار رو بی نظیر کرده ولی وقتی دلیل این انتخاب رو آدم میشنوه بیشتر از اینکه دلش واسه نیما مسیحا بسوزه واسه استاد ناراحته که چرا بعد این همه سال افتخار باید به دیگران اجازه تحمیل وتهد…بده.!!!!!!

  7. david said

    با سلام
    واي واي از دست صرافان گوهر ناشناس
    هر زمان خر مهره را با در برابر مي كنند
    به نظرم مخاطب خاص و عام در ايران حامي را به اندازه اي مي شناسند كه با اين كينه ورزي ها و غرض ورزي ها نتوان شخصيتش را لكه دار كرد.
    هر چند حامي موج سوار خوبي نيست و مثل سايرين بر روي امواج تبليغي و زرق و برق ظاهري موج سواري نميكند.
    اگر در تكنيك صدا و احساس و سلفژ و … بهتر از حامي ميشناسيد به ما هم معرفي بفرماييد.
    بنده خودم وقتي در كنسرت حامي از نزديك با صداي حامي مواجه شدم مات و متحير مانده بودم.هر چند سالها بود آهنگهايش را گوش كرده بودم.
    آرشيو بسيار بسيار كاملي از او هم دارم.حتي سمفوني ايثارو …
    به همه دوستان و دشمنانش هم توصيه ميكنم پس از اجراي زنده حامي درباره او نظر بدهند.
    مخصوصا” اصرار هاي مكرر حاضرين و حامي براي خاموش كردن نور سالن كه هيچ گاه مورد پذيرش قرار نگرفت .اين يعني كه حق دارد بنالد.
    اگر اوضاع موسيقي ما را ملاحظه بفرماييد از تين ايجر رپر تا بزرگسالان خالتور از هر نوع سبك و سياقي ميبينيد كه حامي يك الماس است در موسيقي ما در بين خرمهره ها .
    حالا اگر حسادت عده اي گل كرده آن بماند.
    طرفدارانش به همين چيزهاي حسادت برانگيز حامي دل خوش كرده اند:
    اينكه آلبومش آهنگ بندري و قرشمال ندارد و كليپ مكش مرگ ما بيرون نمي دهد و هر شعر و موسيقي ضعيفي را بر نميتابد.
    مردم را با صداي ساز زنده آشنا كرده .اخلاق متواضعانه اش هم در شب كنسرت هرگز از ياد نخواهد رفت.
    اين را اضافه كنيد به تكنيك و صداي ناب و شفاف و عاشقانه و يونيك اين خواننده كه پس از كم فروغ شدن ستاره هايي همچون داريوش و ابي و گوگوش در دوره هاي اخير تك ستاره اي شد و بر آسمان هنر اين مرزو بوم تابيد.
    تا بار ديگر نا اميدي ها از دل مردم بيرون برود و اميدوارانه چهره خواننده اي را نظاره گر باشند كه در يك سطح استاندارد عالي اجراي برنامه مي كند.
    حامي بار سنگين تاوان كم كاري ها و قصور در عرصه موسيقي را يك تنه بر دوش مي كشد و زيان مالي و معنوي را به جان خريده تا اين نسل خواننده ها و اين نوع موسيقي زنده بماند.
    شما از راه نرسيده ميگوييد حامي چه و چه و چه ….

    حامي بارها از استاد بيات تمجيد كرده ولي حربه دشمنان حامي اين است كه : حامي جان خدا تو را خلق نكرده استاد بيات خلق كرده و حالا در فقدان اين استاد عظيم الشان جنابعالي هيچي نيستي.

    اين را مني ميگويم كه خودم عاشق بيات بودم و در روز عروج ملكوتي اش با تمام خستگي ها و مشقات در زير باران در مراسم اين عزيز شركت كردم و يك روز تمام گريستم.چون آنروز هنوز موسيقي جاودانه فيلم شكار در گوشم بود.
    حالا وضع دگرگون شده است.
    به نظر همه كساني كه موسيقي را مي فهمند هم اكنون حامي در مرتبه اي است كه بتواند شاعر و آهنگسازش را مطرح كند.

    يعني اگر شاعر و آهنگساز گمنامي براي حامي اثري تهيه كنند به زودي با نام شاعر ترانه هاي حامي و يا آهنگساز حامي مطرح مي شوند.
    حامي در آينده اين پتانسيل را دارد كه در ماركت جهاني يكه تاز و بي همتا باشد.
    اين پاداش همه زحمات او در اين راه دشوار است.
    اين را بدون اغراق و تعصب عرض مي كنم.
    به اميد اين روز.

  8. سی سی said

    دراین کشور که موسیقی سطحی رشد کاذبی داشته و موسیقی درست توسط افرادبی هویت و سودجو کمرنگ نشون داده میشه حضور چنین افرادی که با پشتکار و اعتماد به نفس سعی در ارائه یک اثر ارزشمند دارند بسی جای امیدواریه،سبک موسیقی بابک بیات برای موسیقی روز ملال آور شده بود قدر مسلم خواستگاه این خواننده جوان بود که یک حس تازه و عاشقانه رو با سبک حماسی موسیقی بیات تلفیق کرد ،حسی که از ته دلت بیدار میشه و تمام وجودت رو در برمیگیره. قدر مسلم حامی مشکلات زیادی رو تحمل کرده و همچنان این روند بعد ازاین نیز ادامه داره و شهرتش به دلیل کار خوب و صدای جذابشه.مرسی حامی

  9. سعید said

    حالا دعوا سر چیه؟

  10. .... said

    سلام

    امیدوارم چیزیو که می‌خوام داشته باشین (حداقل یه آدرس)؛

    یه آهنگی هست از حمید حامی، دقیقا نمی دونم اسم آهنگش چیه ولی فکر کنم مناسبتی باشه، در مورد ایران و وطن
    البته فکر کنم دوتا هستش هم‌چین آهنگی از حامی که صدا و سیما پخشش می‌کنه، خیلی آهنگ زیبایی هستن

    اگر می‌تونید آدرسی ازش برام میل کنید ممنون می‌شم، خیلی وقته دنبالشم ولی پیداش نمی‌کنم
    با تشکر؛ آرامشتون سبز

  11. .... said

    منتظر جواب می‌مونم!

    • ali1860 said

      عزیز من اقلا 4تا کلمه از شعر اون قطعه رو بگو تا دنبالش بگردم. احتمالا چیزی که شنیدی از مجموعه ایثار ساخته مجید انتظامیه. البته یکی دو قطعه دیگه هم حامی واسه TV خونده که میتونی تو سایت صدا و سیما پیداش کنی

      • اريا said

        ميام از شباي غربت /رو به شهر اشنايي
        رو به عشقي پاك و زيبا/تا حريم همصدايي

  12. mina said

    salam ma dosesh darim(hami ro migam

  13. hami said

    salam.rastesho bekhay man aslan dar jaryanate harfo goftegoha nabodam ama eeno az tahe delam migam ke HAMI jan ta bi nahayat dosetttttttttttttt daran va sedato eshgh ast(HADI AZ SHIRAZ)

  14. sahar said

    salam.man har chi mikham be aghaye hami ,singer gol va mahboobam mail befrestam ,nemishe .momkene mano rahnamaei konid.man be in id mail miferestam:
    hami_music_3@yahoo.com
    azatoon mamnoonam

  15. میلاد said

    سلام من می خواستم اگه کسی شماره تماسی از آقای حامی داره برام بفرسته

  16. الهه said

    بابا بی خیال !عادت دارید تو زندگی مردم سرک بکشید!مهم اینه که صداش قشنگه!

  17. الهه said

    ضمنا این قدر کور بابک بیات رو می پرستید که حاضرید شخصیت همه رو نابود کنید!به نظرم که حامی واقعا موفقه!وصداش خیلی به دل میشینه!

  18. Amir said

    سلام
    باید بگم واقعا واسه نویسنده این مطلب متاسفم
    آخه حامی فقط از خودش دفاع کرده کسی رو تخریب نکرده ولی شما داری یه طرفه ازش بد می گی! اصلا شما برو فیلم مراسم تدفین بابک بیات رو ببین،حامی ومانی سنگ تموم گذاشتن پس حامی آدم نمک نشناسی نیست. غیر از این من می خوام بدونم اگه حامی بد!، پس چرا هر جا که این آقایون محتاج توجه میشن دست به دامنش میشن که بیاد کار مناسبتی کنه؟ اگه یادت باشه وقتی سریال سلام از شبکه تهران پخش میشد همه فقط به اون تیتراژی که حامی احساسی وفنی خونده بود گوش میدادن وگرنه سریال که آبگوشتی بود! در ضمن شما همین کارهای بابک بیات(دلم گرفت،لیلای من کوو…)رو بده به هر خوانندهای که ازش دفاع میکنی تا بخونه؛اگر تازه بتونه بخونش!یقین داشته باش کسی بهش گوش نمیده.در ضمن اون موضوعی که آیدا گفت که اجرای زنده حامی رو نصفه قطع کردنو منم شاهد بودم واقعا خیلی بی انصافی بود،تازه تشویق مردم نشون داد که اگه به حامی یک درصد بقیه فرصت بدن مردم دیگه کارای اونارو کمتر گوش میدن
    به هر حال کسی که تو قلب مردم جا داره با این تهمت ها بیرون نمیشه

  19. صحرا said

    حمید حامی یکی از موفق ترین خواننده هایه ایرانه . اینکه اون کمتر آلبوم بیرون داده دلیل بر این نیست که صدایه فوق العاده ای نداره . طرفدارایه حامی یا خودشون نوازنده سازن یا خیلی به موسیقی نزدیکن . اگر همه اونو نمی شناسن دلیل بر اینه که از یه خواننده خوب چیزی نمی دونن . و حسه خواننده رو درک نمی کنن که دنباله صدایه اون خواننده نمی رن . خواهش می کنم اگر حامی خواننده محبوبم کنسرتی داشت حتمآ خبرم کنید
    در انتظاره اون روز……………. می مونم

  20. P O V said

    […] Comments صحرا on حميد حاميصحرا on حميد حاميصبا on هفته نامهsima on آموزش رانندگی […]

  21. shahin said

    حامی جوووون هرکی هرچی میگه از رو حسادت. صدات واقعا محشره. من عاشقتم. به امید روزی که تو کنسرتت داد بزنم: حااااااااااااامی جون دوست دارم…

  22. mehdi said

    این جناب بابک صحرایی یادش رفته همش به استاد بیات میچسبید ودنبال استاد راه می افتاد تا همه بشناسنش.حالا چی شده؟استفاده هاش و کرد حالا زبون در آورده

  23. mehdi said

    من یه سئوال ازحامی دارم؟آیا توغیر از کارهایی که تو آلبوم دو نیمه رویا خوندی چه کاری کردی که تا این حد موردستقبال قرار بگیره. همه حامی روباآلبوم دو نیمه رویا شناختن.یه سئوال دیگه؟حامی میگه که بعد انقلاب هیچ کاری اندازه کارهای من با استاد بیات مورد استقبال قرار نگرفت.سئوال اینجاست که مورد استقبال چه قشری قرار نگرفته؟اگه منظورش عام مردمی هست که کارهای بی ارزش بازاری(فالش وفولش)الان رو گوش میدن؟باید بگم نه,این قشرکثیردو نیمه رویا رو هم گوش نکردن.این اکثریت هیچ وقت کارهای فاخررو گوش نکردن.اصلأ مشکل اصلی موسیقی ما همین سلیقه پائین عام مردمه.اما مخاطب خاص هیچ وقت کارهای استاد بیات با خشایار اعتمادی,مانی رهنما,محمد اصفهانی,از یادشون نمیره.اگه معیارحامی استقبال مردمه پس باید بگم(ساسی مانکن)الان بهترینه.

  24. mehdi said

    متاسفم برای حامی,یه کسی مثل داریوش با اون همه سابقه و بزرگی روزی که استا بیات فوت شد تو شبکه اندیشه مصاحبه کرد و گفت من هرچی داره از بابک بیات داره وگفت که خیلی به سبکی که من میخونم میگن سبک داریوش اما این سبک,سبکه بابک بیاته.یا سایر شاگردهای استاد مثل ابی همیشه سپاس گذار استاد بیات بودند و هستن.درود به شرف مانی رهنما که همیشه استاد بیات رو استاد خودش و کسی که خیلی مدیونشه خطاب میکنه.حامی بدون که که تو با بابک بیات الان به اینجا رسیدی ومدیون استاد بیات هستی

  25. elaheh said

    جناب مهدی شما مثله اینکه حافظه ت خوب کار نمی کنه حامی هر جا نشسته هزار بار گفته که من عاشق بابک بیات بودم و هستم و خواهم بود.
    به چه زبونی دیگه باید بگه تا شما جماعت ایراد گیر دلتون به رحم بیاد ودست از نق زدن بردارید؟در ضمن جناب نویسنده اونی که نق میزنه شمایی نه حامی!
    همون طور که امیر گفت اگر فیلم مراسم رو ببینی متوجه میشی که حامی چطور پر پر میزد.چرا دلتون میخواد بگید که حامی همه ی این چیزی که داره رو مدیون بایک بیاته؟پس خودش چی میشه؟اگر اینطوره چرا الان همه حامی نیستن؟

  26. elaheh said

    جناب نویسنده در پایان از راه حل پیشنهادی تون بسیار متشکریم.لطفا از این به بعد این طور مجانی مشاوره ندید حیف شماست.

  27. shaghayegh said

    hami vaghean sedaye fogholadei dare.mohem in nist ke karesho ba ki shoroo karde mohem ine ke tonest ba poshte kar va sedaye fogholadast moondar shod.kahtab be oonayi ke goftan ta hala 2 ta albom dade biroon pas ye jaye karesh moshkel dare doroste ke ta hala 2ta albom dade biroon ama har 2ta albomesh ba arzesho khob boode va kheili behtar az bazi khanandehayi hast ke har chand vaght yekbar albomaye hajv midan be bazar.hadeaghal adam midoone dare chi goosh mide karaye hami enghadr ghashange ke arzeshe goosh kardan dare man khodam ahange khodahafez ro chand bar goosh midam hameye ahngash fargh nemikone.sedaye hami operayie vaghean ghashange.in albomejadidesham akhoda kheili khoshgele mese baghie karash.shenidam tabestoon mikhad konserte hai bargozr she omidvaram aziat nakonan va be behtarin shekl ejra she.aghaye hami omidvaram rooz be rooz movafaghtar azinke hasti beshi.baratoon arezooye behtarinha ro daram.(khodahafez glh e ladan tamoome ashegha bakhtan)

  28. shaghayegh said

    hami vaghean sedaye fogholadei dare.mohem in nist ke karesho ba ki shoroo karde mohem ine ke tonest ba poshte kar va sedaye fogholadash moondegar she.kahtab be oonayi ke goftan ta hala 2 ta albom dade biroon pas ye jaye karesh moshkel dare doroste ke ta hala 2ta albom dade biroon ama har 2ta albomesh ba arzesho khob boode va kheili behtar az bazi khanandehayi hast ke har chand vaght yekbar albomaye hajv midan be bazar.hadeaghal adam midoone dare chi goosh mide karaye hami enghadr ghashange ke arzeshe goosh kardan dare man khodam ahange khodahafez ro chand bar goosh midam hameye ahngash fargh nemikone.sedaye hami operayie vaghean ghashange.in albome jadidesham akhoda kheili khoshgele mese baghie karash.shenidam tabestoon mikhad konserte hami bargozr she omidvaram aziat nakonan va be behtarin shekl ejra she.aghaye hami omidvaram rooz be rooz movafaghtar azinke hasti beshi baratoon arezooye behtarinha ro daram.(khodahafez glh e ladan tamoome ashegha bakhtan)

  29. shaghyegh said

    kheili az mardome ma ghadre karaye ba arzesho nemidoonan pas behtare hamoon hangaye bi mohtava ro goosh bedan ke khodeshoonamnemifahman chi mikhoonan

  30. shaghyegh said

    kheili az mardome ma ghadre karaye ba arzesho nemidoonan pas behtare hamoon ahangaye bi mohtava ro goosh bedan ke khodeshoonamnemifahman chi mikhoonan

  31. meti said

    تورو خدا بی خیال.با هین بحثا فقط دارید وقتتونو هدر میدید.یه سرسا فقط دوست دارن که شماهارو به جون هم بندازنو وقتتونو هدر بدن تا کم کم سبک موسیقی بیات به پایان برسه

  32. نسيم said

    جمع كنين تو رو خدا اين حرفا رو. بابك بيات واسه حامي كار كرد. چون حامي لياقتش و داشت. حامي هم تركوند چون لياقتش و داشت. در هر دو صورت دوتا هنرمند شاخ ايران با هم كار كردن. قسمت تحتاني بعضي آقازاده ها چرا مي سوزه من واقعا نمي دونم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  33. مبين توانا said

    ايران جايي مناسب براي حامي نيسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسست.

  34. mina said

    salam, be shuma va hame dostyan
    vaqean Hami Sharif behtarine ma 24 salame va 10 sale sedashu gush midam hamun vaqti avalin titrazharu khund,sedaye arambakhshi dare az delam gereft sadafha… hameye asarash be nobe khud ziban.
    afarin be Hami kr kam album mide bazar ama vaqean bi raqibqne miad be meydan.
    man tabrik migam beheshun migam beheshun…
    evry day bettar than yesterday.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: