P O V

A Rush of Blood to The Head

راهی

Posted by ali1860 on June 6, 2008

 

 

 

راهی

از آلبوم معجزه خاموش (داریوش)

ترانه سرا: اردلان سرفراز

آهنگ: فرید زلاند

تنظیم: واهان

 

در تب و تاب رفتنم، به فکر راهی شدنم

تو ای همیشه همسفر، مرا شناختی تو اگر

مرا پس از من بنویس، به هر کس از من بنویس

ای تو هوای هر نفس، هر نفس از من بنویس

مرا به دنیا بنویس، همیشه تنها بنویس

به آب و خاک، آتش و باد، برای فردا بنویس

 

تو جان من باش و بگو، به یاد من باش و بگو

میلاد من باش و بگو، جانان من باش و بگو

 

نفس اگر امان نداد، روی خوشی نشان نداد

رفت و دوباره برنگشت، مرا دوباره جان نداد

دست و زبان من تو باش، نامه رسان من تو باش

حافظه تبار من، نام و نشان من تو باش

 

بگو حکایت مرا، قصه هجرت مرا

توشه ای از غزل ببخش، راه زیارت مرا

 

تو جان من باش و بگو، جانان من باش و بگو

 به یاد من باش و بگو، میلاد من باش و بگو

 

نفس اگر توان نداد، مرا دوباره جان نداد

به این همیشه ناتمام، زمان اگر امان نداد

تو جان من باش و بگو، زبان من باش و بگو

بر سر گلدسته عشق، اذان من باش و بگو

بگو که مثل من کسی، به پای عشق سر نداد

از آن سوی آبی آب، خبر نشد خبر نداد

 

تو جان من باش و بگو، به یاد من باش و بگو

میلاد من باش و بگو، جانان من باش و بگو….

 

 

بعد از گل بیتا با ترانه ای از جنتی عطایی، این بار داریوش ترانه ای از اردلان سرفراز را برای فرزند کوچکش میخواند. پنجشنبه شب، راهی، با ویدئوی زیبایی به کارگردانی واهیک با هنرنمایی میلاد اقبالی از شبکه طپش پخش شد. یاد عکسی افتادم که روزی در منزل سعید از میلاد 5-6 ماهه دیدم. این برای دومین بار است که داریوش از فرزندانش در ویدئوها استفاده می کند. اگر خاطرتان باشد در ویدئوی  به بچه هامون چی بگیم نیز بیتا حضور داشت. یک ایده جالب در ویدئو این است که در انتهای آهنگ، میلاد (فکر میکنم 5-6 ساله) متن کامل ترانه را از روی کاغذ می خواند. این اثر به همراه ویدئوی آن بصورت مجزا از آلبوم آتی داریوش، جهت کمک به بنیاد آینه و از طریق اینترنتی عرضه میشود ayeneh.rahi-at-yahoo.com

داریوش این روزها به شدت دوست داشتنی تر شده است. در نگاهش شور زندگی موج می زند. کسانی که از نزدیک با او در تماس هستند میدانند که چقدر پر کار است، چقدر با اشتیاق و با جدیت اهدافش را دنبال می کند…. و چقدر می فهمد

  

 

 

 

 

 

 

  

4 Responses to “راهی”

  1. […] متن ترانه از وبلاگ علی: […]

  2. Saeed said

    می بینم دوستان وبلاگ می زنند و صداشونم در نمیاد !
    داشتیم علی خان ؟ یکی طلبت !
    چطوری علی جان ؟ خوشحالم که دوباره برگشتی . حالا باز هم می خوام با یاد جامپ کات بیام و وبلاگتو بخونم .

    راهی ! ادوباره باید عاشق شد ؟ دوباره باید انتظار ها رو سر کشید ؟
    یادته ؟
    آره این روزها پر از زندگی شده
    هر چند که روزی خونده بود زندگی یه بازیه !

    علي: سعيد جان خواستم يه ذره رو دور بيفته بعد خبرت كنم. ما مخلصيم

  3. امبر احمدی said

    سلام و خسته نباشید.ممنون از اینکه در گروه آپ شدن وبلاگتون رو معرفی کردید واز مطلب هم استفاده کردیم قربان.
    با درود فراوان

  4. حسین said

    سلام علی جان
    خوشحال کننده ترین حادثه ای که امروز برام اتفاق افتاد دیدن دوباره ی تو دوست داریوشی قدیمی در فعالیتی تازه بود
    خوش اومدی

Leave a Reply

 
